Telewizja Polska wystąpiła do Pawła Lisickiego, redaktora naczelnego tygodnika “Do Rzeczy”, z żądaniem opublikowania sprostowania w związku z nieprawdziwymi informacjami podanymi przez red. Rafała A. Ziemkiewicza w artykule “Dudajhejt”, opublikowanym 5 października 2015 roku.

Pierwsza nieprawdziwa informacja, jaka znalazła się w artykule “Dudahejt”, dotyczyła stwierdzenia, że wystąpienie prezydenta Andrzeja Dudy na forum ONZ TVP transmitowała jedynie w Internecie. W rzeczywistości w całości było ono transmitowane na antenie TVP INFO, a także było głównym newsem serwisów informacyjnych TVP oraz przedmiotem dyskusji w programach publicystycznych, m.in. w programie “Dziś Wieczorem”.

Druga nieprawdziwa informacja, której sprostowania domaga się TVP, dotyczyła sposobu relacjonowania pogrzebu żołnierzy niezłomnych (27 września br.). R. Ziemkiewicz napisał, że TVP ograniczyła się jedynie do wzmianki o tym wydarzeniu. Tymczasem TVP INFO przez ponad godzinę relacjonowało “na żywo” uroczystości pogrzebu i poświęcenia Panteonu-Mauzoleum Żołnierzy Wyklętych.

Ponadto w artykule R. Ziemkiewicza zawarty został nieprawdziwy zarzut, że TVP INFO na miesiąc przed wyborami poświęciło tylko 22 minuty kandydującemu na urząd prezydenta RP Andrzejowi Dudzie. W rzeczywistości było to 13 godzin, 27 minut i 40 sekund.

W piśmie do redaktora naczelnego “Do Rzeczy” TVP podkreśliła, że w przypadku braku publikacji sprostowania będzie “poszukiwała ochrony prawnej w formie, trybie i w pełnym zakresie prawem przewidzianym”.

Źródło: Telewizja Polska

Share and Enjoy !

0Shares
0 0